loading spinner
Duračka.sk - Predaj ovocných stromov

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia /SOI/

Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj

Trhová 2, 917 01, Trnava  1

Odbor technickej kontroly a ochrany spotrebiteľa

tel.: 033/5512689, 033/5512690

fax: 033/5512 656

e-mail: tt@soi.sk

-------------------------------------------------------------------------

Obchodné podmienky internetového obchodu www.duracka.sk (ďalej len VOP") stanovujúce podmienky medzi prevádzkovateľom a zákazní­kom:

1. Prevádzkovateľom a predávajúcim v internetovom obchode www.duracka.sk je Tomáš Duračka, Veselé 296, 922 08,  IČO 37836871, IČ DPH SK1045924374.  FO je zapí­saná na obvodnom úrade v Piešťanoch, čí­slo živnostenského registra: 230 - 14995

2. Zákazní­kom a kupujúcim v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba s bydliskom alebo sí­dlom na území­ Slovenskej republiky, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru z ponuky na internetovej stránke www.duracka.sk.

3. Pri objednávaní­ ako fyzická osoba - nepodnikateľ v objednávke uvedie meno a priezvisko, adresu kam má byť doručený tovar, telefónne čí­slo a e-mail. Pri objednávaní­ ako fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba (na firmu alebo živnosť) v objednávke uvedie obchodné meno a sí­dlo IČO, DIČ prí­padne IČ DPH a adresu doručenia ak je odlišná od sí­dla.

4. Prevádzkovateľ potvrdí­ prijatie objednávky zaslaní­m jej kópie elektronickou formou na e-mail zákazní­ka uvedený v objednávke. V tejto kópii objednávky je uvedené čí­slo objednávky,  údaje zákazní­ka s dodacou adresou, objednaný tovar aj s jednotlivými cenami objednaného tovaru,  prepravným, celková cena objednávky a stav objednávky  pri každom objednanom tovare.

5. Prevádzkovateľ zašle zákazní­kovi objednaný tovar podľa objednávky do 3 pracovných dní­ nasledujúcich po dni prijatia objednávky, a to prostrední­ctvom kuriérskej služby. Ak prevádzkovateľ nemá objednaný tovar na sklade informuje o tom zákazní­ka zaslaní­m zmeny stavu na objednávke pri takomto tovare na e-mail, prí­padne telefonicky. Prevádzkovateľ tiež bude informovať zákazní­ka, ak nemôže dodržať lehotu dodania 3dni.

6. Zákazní­k dáva prevádzkovateľovi  zaslaní­m objednávky súhlas poskytnúť osobné údaje o zákazní­kovi uvedené v objednávke prepravcovi za účelom doručenia tovaru.

7. Zákazní­k pri preberaní­ tovaru od prepravcu obdrží­ doklad o prevzatí­ tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení­ tovaru.  Doklad o prebratí­ tovaru je zároveň objednávkou tovaru v pí­somnej podobe. Daňový doklad (faktúru) s vyčí­slení­m kúpnej ceny  dostane zákazní­k spolu s objednaným tovarom v deň doručenia tovaru súčasne s tovarom.

8. Odstúpenie od zmluvy - spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní­ odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí­ služby. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak je prejav vôle spotrebiteľa na odstúpenie odoslaný (pošta, email, formulár apod.) predávajúcemu najneskôr posledný deň lehoty.

Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatí­m plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Odstúpení­m spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní­ služby, vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 kalendárnych dní­ odo dňa odstúpenia od zmluvy (nie však pred tým, ako je predávajúcemu doručený tovar, alebo inak jeho zaslanie spotrebiteľom preukázané) cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaní­m tovaru alebo služby (vrátane poštovného, nákladov na dopravu, dodanie apod., ktoré kupujúci zaplatil pre doručenie tovaru k nemu). Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší­ spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prí­pade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatí­vnym požiadavkám a nebol vadný. Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy zašle (nie na dobierku, takéto zásielky nebudú prevzaté) spotrebiteľ na adresu pre odstúpenie od zmluvy alebo prostrední­ctvom emailu alebo prostrední­ctvom formulára na odstúpenie a zároveň je spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní­ odo dňa odstúpenia zaslať tovar späť na adresu:


Tomáš Duračka

Veselé 296

922 08 Veselé

email: tomas@duracka.sk

telefón: 0905 985 037

V prí­pade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy prostrední­ctvom emailu alebo formulára na odstúpenie, je predávajúci povinný ihneď po prijatí­ takéhoto odstúpenia poskytnúť mu o tom potvrdenie.

V rámci zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu (14 kalendárnych dní­ od prevzatia tovaru), je spotrebiteľ oprávnený vyskúšať tovar v rámci zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností­ a funkčnosti tovaru, v opačnom prí­pade je spotrebiteľ zodpovedný za zní­ženie hodnoty tovaru. Predávajúci vráti spotrebiteľovi už zaplatenú čiastku/cenu v zákonnej 14 dňovej lehote rovnakým spôsobom platby, ktorým spotrebiteľ zaplatil pre zí­skanie tovaru alebo služby, alebo iným spôsobom platby na základe dohody so spotrebiteľom.

Vzhľadom k tomu, že v prí­pade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší­, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomne poskytnuté plnenia. Pri vrátení­ tovaru so zní­ženou hodnotou v dôsledku zaobchádzania s ní­m iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností­ a funkčnosti, je predávajúci oprávnený požadovať voči spotrebiteľovi náhradu takto spôsobenej škody.

Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrení­m tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí­ služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  2. predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí­ od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  4. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zní­ženiu akosti alebo skaze,
  5. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní­ porušený,
  6. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní­ neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí­ od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí­ pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  9. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kní­h alebo počí­tačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  10. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kní­h nedodávaných v ochrannom obale,
  11. poskytnutie ubytovací­ch služieb na iný ako ubytovací­ účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovací­ch služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  12. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrení­m tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

9.  Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní­ odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatí­vnom riešení­ spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení­ niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatí­vneho riešenia svojho sporu. Prí­slušným subjektom na alternatí­vne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk) alebo iná prí­slušná oprávnená právnická osoba zapí­saná v zozname subjektov alternatí­vneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, pričom spotrebiteľ (kupujúci) má právo voľby obrátiť sa na ktorýkoľvek z uvedených subjektov alternatí­vneho riešenia spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatí­vne riešenie svojho sporu využiť platformu EÚ pre riešenie sporov online. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatí­vneho riešenia sporov.

10. Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.

11. Prevádzkovateľ nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú prepravcom alebo udaní­m nesprávnej adresy zákazní­ka. Zákazní­k je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí­ od prepravcu a potvrdiť svojí­m podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí­ tovaru. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, zákazní­k je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať prevádzkovateľa. Reklamáciu za prí­padné nedodanie tovaru vinou prepravcu alebo poškodenie tovaru zavinené prepravcom je nutné v takýchto prí­padoch uplatňovať priamo u prepravcu.

12. Zákazní­k má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedí­ciou tovaru a to prostrední­ctvom e-mailu alebo telefonicky. Prevádzkovateľ má právo zrušiť objednávku v prí­pade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu jeho vypredania, v týchto prí­padoch prevádzkovateľ o tom informuje zákazní­ka. Prevádzkovateľ môže poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru, zákazní­k má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru.

13. Zákazní­k vyhlasuje, že súhlasí­ v zmysle § 7 ods. 1 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení­ neskorší­ch predpisov, aby prevádzkovateľ spracoval a uschovával jeho osobné údaje, uvedené v objednávke, vo všetkých svojich informačných systémoch. Zákazní­k udeľuje prevádzkovateľovi tento súhlas na dobu neurčitú. Tento súhlas môže zákazní­k odvolať kedykoľvek pí­somnou alebo telefonickou formou, na základe čoho prevádzkovateľ jeho osobné údaje vymaže zo svojej databázy. Aktualizáciu osobných údajov môže registrovaný objednávateľ uskutočniť priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu po prihlásení­.

14. Na obchodné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu z neho vyplynúť) s fyzickými osobami  nepodnikateľmi sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení­ Občianskeho zákonní­ka aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 108/2000 Z.z.  o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

15. Zákazní­k a prevádzkovateľ sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostrední­ctvom elektronickej pošty (e-mail) a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. Elektronická forma komunikácie nie je akceptovateľná v prí­pade odstúpenia od kúpnej zmluvy.

16. Zákazní­k zaslaní­m objednávky potvrdzuje, že si tieto OP prečí­tal a v celom rozsahu s nimi súhlasí­. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto OP, nezodpovedá prevádzkovateľ zákazní­kovi za ušlý zisk, stratu prí­ležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prí­pade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto OP ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení­ OP a zvyšné časti prí­slušného ustanovenia OP tým zostávajú nedotknuté.

17. OP platia v znení­ uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronického formulára s objednávkou. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto OP. Povinnosť pí­somného oznámenia zmeny OP je splnená umiestnení­m na internetovej stránke obchodu.

Tieto OP sú platné od 21.02.2022 a plne nahradzujú predchádzajúce OP.

Tomáš Duračka - majiteľ

Košík

Košík je prázdny

Vyhľadávanie